Oferte locuri de munca top

Vor incepe studiile pentru metroul si trenul metropolitan din Cluj-Napoca

Licitația pentru efectuarea studiilor necesare în vederea realizării metroului și trenului metropolitan din Cluj-Napoca poate fi adjudecată. Aceasta întrucât Primăria Cluj-Napoca a câștigat acțiunea formulată împotriva deciziei CNSC.

Astfel, Curtea de Apel Cluj a admis plângerea formulată de municipalitate și a respins acțiunea asocierii Metroul SA (România) – Padeco CO., LTD (Japonia). Consecința este menținerea raportului procedurii întocmit de Municipiul Cluj-Napoca.

Drept urmare, în etapa imediat următoare, Primăria Cluj-Napoca va trece la încheierea procedurii de achiziție având ca obiect serviciile amintite mai sus.

Mai exact, este vorba despre licitația „Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate,  Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj : Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții„.

Reamintim faptul că asocierea Sws Engineering Spa-Systra-Metrans Engineering SRL este câștigătoarea licitației. Oferta financiară a acesteia are o valoare de 30.186.000 lei fără TVA:

În cadrul licitației au fost depuse cinci oferte, după cum urmează:

* Asocierea SWS Engineering Spa (Italia) –  SYSTRA (Franța) – Metrans Engineering SRL (România)

* Asocierea Explan SRL (România)  – DR. Sauer and Parteners (UK)

* Asocierea Metroul SA (România) – Padeco CO., LTD ( Japonia)

* Asocierea Eurocerad International SRL (România) – 3TI Progetti Italia- Ingegneria Integrata S.p.A.(Italia)

* Egis Rail SA (Franța).

Caracteristicile proiectelor de investiții

Trenul Metropolitan va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de aproximativ 43 km.

Se vor păstra punctele de oprire actuale și vor fi propuse adăugarea unor noi puncte de oprire în zonele:

– Baciu, Tetarom I (str. Taietura Turcului), pod IRA (str. Aurel Vlaicu)

– relocarea punctului de oprire  Cluj-Napoca Est mai aproape de aeroport.

Se vor analiza, pentru fiecare punct de oprire, facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare protejate de intemperii, coșuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate / case) etc. Pentru fiecare punct de oprire se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni (Park & Ride).

Metroul va fi dezvoltat pe axa vest-centru-est și va deservi următoarele puncte principale de interes:

* în prima etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești, viitorul spital regional de urgență, centrul comercial Vivo, cartierul Mănăștur, centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului (respectiv zona Aurel Vlaicu /Pod IRA),

* în a doua etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești și comuna Gilău.

Pe noua linie de metrou sunt propuse 15 stații pe o lungime de aproximativ 16 km, deci o interstație medie de 1035 m.

Totodată, va fi studiată asigurarea de legături de autobuz între Gilău și capetele ambelor sisteme de transport rapid (la Florești pentru metrou, respectiv la Nădășel – via A3 – pentru trenul metropolitan). Astfel, vor fi introduse linii de autobuz care să alimenteze stațiile din rețeaua rapidă metropolitană.

 

 

Citiți și:

Ansamblu rezidential, realizat prin parteneriat intre dezvoltator si proprietarii terenului aferent

Viitor ansamblu rezidential dezvoltat de un investitor autohton

Viitoare hale industriale, cu aproape 5 mii mp sc

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/martie 2020

Sus